aanpak

Op onze engineering is het nieuwe pontondek doorgerekend en geconstrueerd. Het nieuwe dek bestaat uit zeven secties, zodat het goed te handelen is in de staalwerkplaats. Het bestaande pontondek was niet vlak. Om een vlakke basis te creƫren voor het nieuwe dek is als eerste stap een basisconstructie aangebracht op het bestaande dek. Op de uitgelijnde basisconstructie zijn de zeven nieuwe prefab gemaakte secties geplaatst. De toegang tot de binnenkant van het ponton is gerealiseerd door het plaatsen van vijf verhoogde mangaten, voorzien van een waterdicht en demontabel deksel. Na het volledig aflassen van de secties een de aansluitingen op de bestaande onderdelen zoals bolders en paalgeleideframes is het ponton opnieuw geconserveerd. Het pontondek is voorzien van een nieuwe kunststof slijtlaag, en de toegangsluiken zijn voorzien van een geel-zwarte markering.

Rijkswaterstaat heeft de wens om de ligging van het ponton te verdraaien. Dit is gerealiseerd door de positie van de toegangsbrug te veranderen op het nieuwe pontondek.

strakke planning

Het halen van de planning was een grote uitdaging. Dankzij de intensieve samenwerking en inzet van alle betrokken partijen is het toch gelukt om het werk op tijd en volgens planning af te ronden. Het resultaat is een degelijk en duurzaam dek waarop een zware heftruck veilig kan rijden.

meer weten?

Heeft u vragen of interesse in onze diensten? Neem gerust contact met ons op. Wij denken graag met u mee!