Vervangen en herstellen van de stalen palen
De beschadigde palen vervingen we door nieuwe stalen palen. We haalden eerst alle onderdelen weg: het wrijfhout, de klembeugels, ladders en bolders. Ook namen we de wrijfschorten weg, herstelden we ze in onze werkplaats en maakten we ze klaar voor hergebruik. In onze staalwerkplaats maten we alles in, maakten we nieuwe paaldeksels en brachten we de bestaande bordessen weer aan. Ook plaatsten we een steun voor de Sealite-verlichting.
De nieuwe buispalen waren 24 meter lang, 1420 millimeter doorsnee en wogen zo’n 22 ton. We lasten extra onderdelen op de palen, zoals oplegnokken en delen die draaien voorkomen. Alle staaldelen straalden en conserveerden we, inclusief de keuringen.
Werken met getij en stremming
Omdat we midden in het getij werkten en beide bruggen gestremd waren, moesten we strak plannen en snel schakelen. We plaatsten de nieuwe palen trillingsarm met een trilblok. Daarna zetten we alle herstelde onderdelen terug en ondersteunden we de E&I-installateur bij het afmonteren. Zo maakten we de palen weer veilig en betrouwbaar voor de scheepvaart.
Realistatie:
De werkzaamheden bestonden uit:
- Uitwerken van het uitvoeringsontwerp en inmeten van alle onderdelen
- Leveren van twee nieuwe stalen buispalen (Ø1420 x 22 mm, 24 meter lang, ca. 22 ton)
- Oplassen van oplegnokken en anti-rotatienokken
- Maken van nieuwe paaldeksels en overzetten van de bestaande bordessen
- Aanbrengen van een steun voor Sealite-verlichting
- Verwijderen van wrijfhout, klembeugels, ladders en bolders met werkschip en kraanponton
- Herstellen van wrijfschorten, klembeugels, ladders en bolders in onze staalwerkplaats
- Stralen, conserveren en keuren van alle stalen onderdelen, inclusief rapportage
- Verwijderen van de beschadigde palen en plaatsen van de nieuwe palen met een trilblok (trillingsarm)
- Terugplaatsen van alle herstelde onderdelen
- Assistentie verlenen aan de E&I-installateur bij het afmonteren van de verlichting